Promotie

PR-tips voor Coiffure Award deelnemers

Natuurlijk streeft de organisatie van de Coiffure Award er naar zoveel mogelijk landelijke publiciteit te behalen. Maar op lokaal niveau ben jij de specialist. Doe je mee aan de Coiffure Award en wil je profiteren van zoveel mogelijk publiciteit in het gebied waar je klanten wonen? Maak dan gebruik van de onderstaande tips en zorg ervoor dat elke (potentiële) klant weet waar je mee bezig bent!
 

  • Nodig een vertegenwoordiger van je lokale krant uit om eens bij je langs te komen voor een gesprek. Vertel hem van de historie van je salon, wat de Coiffure Award is en waarom je eraan meedoet. Vraag hem om jouw traject te volgen in de media.
  • Als je hiervoor geen verdere kosten wilt betalen, kun je hem aanbieden een aantal door hen geselecteerde lezers een kosteloze metamorfose aan te bieden of een kortingsbon te plaatsen. Zo beloont de krant haar lezers en heb jij gratis publiciteit.
  • Vraag of er in een bepaalde periode ook voor jou interessante items zijn zoals bijvoorbeeld beautyspecials, haarmodepagina’s e.d. Dit zijn de ideale uitgaven om een interview in te plaatsen waarin je vertelt over jouw inspanningen rondom de Coiffure Award.
  • Vraag een visitekaartje zodat je altijd weet wie je moet bereiken.
  • Koop A4 pageholders en laat je klanten het traject volgen. Een aantal informatievellen krijg je t.z.t. van de organisatie van de Coiffure Award uitgereikt. Wissel ze iedere zes weken dan maak je iedereen nieuwsgierig naar het vervolg.
  • Richt een ‘Coiffure Award Corner’ in dichtbij de zithoek, zodat de klant er keer op keer mee geconfronteerd wordt. Hang hier je ingezonden foto’s op.
  • Als je tekst instuurt naar een redactie, stuur dan ook beeldmateriaal mee, dit vergroot de kans op plaatsing. De foto’s waarmee je aan de Coiffure Award deelneemt mogen na de jurering ook gepubliceerd worden. De jurering vindt plaats medio maart.
  • Maak foto’s van je shooting, je personeel en je salon.
  • Let wel op dat je alleen eigen materiaal gebruikt. Bij gebruik van foto’s die niet door jezelf gemaakt zijn loop je de kans op een fikse boete.
  • Om de landelijke bekendheid van de Coiffure Award te vergroten is het heel belangrijk in al je eigen communicatiemateriaal het originele logo van de Coiffure Award te plaatsen. Dit is aan te vragen bij de Coiffure Award informatielijn: 0183 - 509468
  • Stel een persoon verantwoordelijk voor het te woord staan van de pers. Dit voorkomt misverstanden.
  • Vraag altijd om een drukproef ter controle, voordat een advertentie of interview gedrukt wordt. Er is niets zo vervelend als PR met fouten erin!
  • Hou een archief bij van advertenties en free publicity in de verschillende media, van jezelf en je concurrent. Zo doe je leuke ideeën op en is het makkelijker aan nieuwe contactpersonen te laten zien wat je wil. Bovendien kan je dit weer ophangen in de Coiffure Award corner in je winkel.
  • Bedenk een actie rondom je foto’s voor je klanten, bijvoorbeeld een prijsvraag.
  • Wijs je klanten op de site: www.coiffureaward.nl en Facebook

Download hier de Do's en Dont's op PR-gebied.

Foto's uitreiking 2017